MINDFULNESS- antiSTRESO LABORATORIJA

Neuroedukacinės pratybos abiturientams „MINDFULNESS- streso laboratorija“

5 savaitinių užsiėmimų (2 val./sav.)  ciklas abiturientams, kurių metu  per įvairias dėmesingo įsisąmoninimo (ang. Mindfulness)  praktikas mokomąsi  sukaupti dėmesį į esamą akimirką ir ugdyti emocinį atsparumą egzaminų stresui. Užsiėmimų metu dalyviai lavins savo dėmesingumą, mokysis atpažinti savo mintis, jausmus, elgesį, juos įvardinti ir valdyti.

KAM SKIRTI MOKYMAI?

Skirta abiturientams lavinti dėmesingumą, įsisąmoninimą, savireguliacijos įgūdžius ir didinti pasitikėjimo savimi jausmą bei psichologiškai pasiruošti egzaminams.

KOKIU TIKSLU?

Neuroedukacinės pratybos skirtos abiturientams, siekiant:

  1. Suteikti pagrindines teorines ir praktines žinias apie streso įveiką bei dėmesingo įsisąmoninimo (ang. Mindfulness) praktikų taikymą vaikams ir
  2. Ugdyti gebėjimą įsisąmoninti savo mintis, emocijas, jausmus, kūno pojūčius, impulsus veikti.
  3. Įvaldyti pagrindines įsisąmoninimu grįstas technikas praktiškai.
  4. Suteikti įgūdžius, padėsiančius praktikuoti pagrindines technikas pasibaigus pratyboms.

KODĖL VERTA UGDYTI VAIKŲ IR JAUNUOLIŲ  DĖMESINGUMĄ (ANG. MINDFULNESS) ĮSISĄMONINIMU GRĮSTŲ INTERVENCIJŲ  BŪDU?:

  • Lavina pastabumą: Kai vaikai ir jaunuoliai išmoksta įsiklausyti į savo patirtį, giliau patirti tiek savo vidinius išgyvenimus, tiek išorinį pasaulį, tai padeda jie būti sėkmingesniems ir kartu praturtina jų gyvenimą. Tokie vaikai išgirsta subtilesnius pokalbio niuansus, gali surinkti daugiau informacijos kai reikia spręsti problemas, ir pasižymi adekvatesnėmis reakcijomis į įvairias situacijas
  • Koncentracija: Gebėjimas ilgiau išlaikyti dėmesį yra be galo svarbus mokantis.
  • Laikas smegenims pailsėti: Vaikai ir jaunuoliai dažnai pavargsta. Kad galėtų mokytis, jiems svarbu turėti laiko, kuomet kūnas ir smegenys galėtų atsinaujinti, ir nepakanka, jeigu tai vyksta tik miegant.
  • Saugumas: Vaikas negali tyrinėti ir mokytis patirdamas stresą ar grėsmės Artėjant egzaminams vaikai jaučia stresą, dažnai į jį reaguoja nefunkcionaliai. Sąmoningi, dėmesingi užsiėmimai, kuriuose supažindinama kas vyksta smegenyse ir kūne tuomet, kai patiriamas stresas, ir išmokoma kaip su tuo tvarkytis įsisąmonintu būdu, bet kokio amžiaus vaikams padeda pasijusti stabiliai ir saugiai.
  • Emocijų nuraminimas: Vaikams bei jaunuoliams kas dieną tenka susidurti su daug emocinių iššūkių, o jie dar tik mokosi emocijas pažinti ir valdyti. Užtrunka laiko, kol vaikas išmoksta įvardinti ir nuraminti emocijas, tačiau tai ypač svarbus įgūdis, į kurį verta Tai padeda  ugdyti psichologinį atsparumą, ir apsaugo nuo nerimo ir depresijos ateityje bei padeda ugdytis emocinį atsparumą stresui.
  • Jausmas, kad esi geras ir turi artimą ryšį su kitais: Vaikai, kurie suvokia savo pačių emocijas ir jų nebijo, yra labiau linkę jausti empatiją ir atjautą kitiems žmonėms. Tai mažina patyčių tikimybę, stiprina vaikų draugystes ir padeda lavinti socialinius emocinius įgūdžius. Tai taip pat stiprina rūpinimąsi kitais, gerumą, dosnumą, dėkingumą ir gebėjimą džiaugtis kitų žmonių laime.

KODĖL VERTA DALYVAUTI PRATYBOSE?

Užsiėmimų metu dalyviai:

  • gerins dėmesio koncentraciją ir atmintį,
  • didins savęs supratimą ir pasitikėjimą savimi,
  • mokysis savireguliacijos ir problemų sprendimo įgūdžių,
  • mokysis kurti gerus santykius su savimi ir kitais,
  • įsisąmonins savo poreikius ir mokysis pasirūpinti savimi,
  • mokysis funkcionaliau reaguoti į stresą.

Dėmesingo įsisąmoninimo (ang. Mindfulness) praktikų efektyvumas yra įrodytas moksliniais tyrimais. Vaikams, kurie praktikuoja dėmesingą įsisąmoninimą:

  • gerėja dėmesys, atmintis ir sprendimų priėmimo įgūdžiai,
  • didėja savęs supratimas ir pasitikėjimas savimi,
  • vystosi geresni emocijų reguliavimo įgūdžiai, ypač sunkių emocijų (baimės, pykčio ir pan.),
  • didėja empatija, atjauta ir gebėjimas suprasti kitus, o tai padeda kurti teigiamus santykius su kitais.

KAIP TAI VYKSTA?

Šių mokymų metu atliekami pratimai suformuoja labai svarbius savireguliacijos, dėmesingumo ir bendravimo įgūdžius. Dalyviai išmoksta nusiraminti, kai jaučia pyktį, nerimą ar kitas stiprias emocijas bei funkcionaliau reaguoti į stresą. Mokymų metu dalyviai mokosi išsakyti savo nuomonę įsisąmonintu būdu ir didina pasitikėjimo savimi  bei savo vertės jausmą. Užsiėmimų metu didelė reikšmė skirta mąstymo, sąmoningumo ugdymui ir vidinės emocinės brandos lavinimui.  Programa sukurta remiantis dėmesingo įsisąmoninimo (Mindfulness) pratimais.

Lektoriai

Registracija: Neuroedukacinės pratybos abiturientams „MINDFULNESS- streso laboratorija“

Teirautis

Pasidalinkite šiais mokymais